Pe 2 roti … la inceput sau pate chiar inainte de inceput …

Din cand in cand imi descopar cate o noua pasiune si ca orice om modern, si putin hedonist, incerc sa imi satisfac noua  nevoie.

Ultima pasiune pe care am facut-o e mersul pe 2 roti. Incet incet, dupa mai multe gandiri si razgandiri, am inceput scoala pentru categoria A, mi-am  cumparat costum, mi-am depus actele pentru credtit … etc…

Ce m-a  determinat greu de spus. Mai intai mi-am zis ca bani pentru o masina care chiar sa imi placa nu am dar o motocicleta buna mi-as permite.  Apoi am fost la Milano si am vazut acolo o gramada de scuteristi si motociclisti, mai multi decat soferi de masini. Dar pana la urma cel mai mult  m-a fermecat ideea exprimata foarte bine de Cargo in melodia lor Calare pe motoare:

“Piele si ciocate/ Geci si libertate/ Asta e viata in sei”

La inceput totul a mers bine. Fara incidente chiar a inceput sa imi placa.

Pana la prima ploaie … Sa va povestesc.

Conditii meteo neprielnice: ploaie de vara inceputa ca din senin, torentiala deja in 2 minute (la nici 300 de m era soare).  Se face nitel mazga pe poligon, … mi-am zis … mai fac o tura si opresc la hangar. Am facut tura si am zis sa o termin cu o linie dreapta putin mai in forta. Accelerez schimb prima si a doua viteza fara sa exagerez cu turatiile si apoi pisc frana si …

Bufff … Am cazut artistic ca o mamaliga drept pe burta. Noroc cu geaca de piele ca altfel slabeam de tricou, poate si mai bine.

Rezultat:

Geaca aproape intacta, poate putin murdarita.

Mana dreapta nitel julita in palma … deh … nu aveam  manusi. Promit data viitoare sa port.

Pantaloni de blug nitel rujditi, dar nu rupti.  Tot aveau dreptate cei de la Mit Busters … Blugii ofera o protectie buna. In schimb cureaua de la pantaloni s-a blocat nitel si a trebuit sa o desfac cu surubelnita.

Motocicleta: cadran puti  rujdit.

Sperietura nu am tras dar invatatura  de minte da.  Acum il cred pe instructor cand zice ca primele 5 minte de ploaie e bine sa stai, sa se spele mazga care se face la inceput.

Sincer sper sa nu am alte aventuri si patanii de genul asta, dar de motociclism nu ma las. Cum sa renunt asa de repede? Nici nu am inceput bine si deja sa renunt la primul hop … Nu sunt eu asa.  Voi continua si sper sa capat si multa experienta ca sa va pot povestii mai multe.

Pentru toti motociclistii: Asfalt uscat si numai de bine.

3 thoughts on “Pe 2 roti … la inceput sau pate chiar inainte de inceput …

  1. Cred ca ai bagat la cap ca sunt anumite lucruri pe care e bine sa nu le experimentezi ca sa le verifici valoarea de adevar🙂

    Nu pot decat sa te felicit pentru faptul ca ai facut acest pas. Abia dupa ce o sa incepi sa mergi la drumuri lungi o sa iti dai seama cat de mult ai castigat. E un univers la care nu oricine are acces, dar care iti va oferi o noua viata.

    Si dupa ce o sa simti gustul mersului pe motor o sa fii mult mai grijuliu sa nu te dai pe jos. Fiindca o sa-ti dai seama ca daca patesti ceva, nu vei mai putea sa te dai cu motorul. Si asta va fi de-ajuns ca sa te faca sa fii extrem de precaut.

    Am vazut ca porti ochelari, iti recomand sa incerci niste lentile de contact, iti va fi mai comod asa decat sa te chinui sa iti pui ochelarii prin casca.

    Cu scoala ce ai mai facut? Mai scrie cate ceva din intamplarile din poligon🙂

    Cand dai examenul?

    Like

    1. Scoala am inceput-o in Bucuresti si am continuat-o in Suceava si promit sa mai scriu intamplari de pe poligon cat mai curand.
      Cu ochelarii chiar nu e problema, eu sunt pe jumatate ciclop, vad foarte bine cu un ochi si putin mai prost cu celalalt. Stangu e de baza si chiar nu am nevoie de ochelari pentru el asa ca pe motor nu prea port ochelarii. Oricum multumesc de sfat🙂
      Cand am examenul? Pai ieri am luat si proba practica, azi am primit dovada si am facut deja 30 de km dar numai prin oras.
      Si abia astept sa ma urc din nou pe Mobra🙂

      Like

Leave a Reply

