Laptops and their drivers download …

Dupa cum bine stiti atunci cand instalati un sistem de operare nou pe un laptop veti fi nevoiti sa instalati apoi si drivere corespunzatoare.

Desi in general Windows XP instaleaza automat drivere pentru majoritatea echipamentelor hardware, in cazul laptop-urilor pentru a beneficia de toate functiile disponibile trebuie sa instalati drivere specifice.

O sa discut despre laptopurile pe care am tot lucrat si la care m-am izbit de aceste probleme.

Producator Fujitsu Siemens. Pe site-ul celor de la Fujitsu Siemens (www.fujitsusiemens.com) exista un utilitar care iti instaleaza automat toate driverele necesare pentru modelul dumneavoastra de laptop si in functie de sistemul de operare pe care l-ati ales. Pentru aceasta accesati sectiunea Notebooks & Tablet PCs
si introduceti numarul pe care il aveti lipit pe spatele laptop-ului (Identification Number) in stanga sus la Driver Search. Utilitarul se cheama Desk update (Automatic driver update) il downladati, il instalati si il rulati. Va instala automat toate drivere-le de care aveti nevoie.

Producator Toshiba. Pe site-ul de suport a celor de la Toshiba lucrurile nu mai sunt atat de simple. In primul rand nu veti putea gasi toate modelele de pe piata, in al doilea rand, daca laptop-ul se vinde cu windos (vista de exeplu) preinstalat, nu veti gasi deloc drivere pentru windows XP. Va trebui sa cautati pe diverse forumurui si pe diverse site-uri de support pana veti gasi toate driverele necesare. Eu pana la urma nu am gasit drivere pentru un laptop anume si am ales driverele unui model din aceasi gama si foarte asemanator, le-am instalat si au functionat. Mi-a luat aproximativ 8 ore pana am reusit sa instalez toate driverele (si am instalat windows-ul de 2 ori din cauza unor probleme).

Uneori chiar daca gasiti drivere pentru un anumit model de laptop, acestea nu functioneaza si nu rezolva deloc problema in cazul laptopurilor Toshiba.

Producator Dell. Pe site-ul de support Dell accesand sectiunea Drivere si Descarcari, puteti alege tipul laptop-ului pe care il detineti si tipul sistemului de operare si site-ul va va arata o lista cu toate drivere-le de care aveti nevoie. De asemenea puteti downloada si update-uri de BIOS.

Producator Acer. Cei de la Acer au o solutie asemanatoare cu cei de la Dell. Pe site-ul lor de support a celor de la Acer alegeti sectiunea Drivers and Utilities si puteti opta intre Driver downloads si FTP Server.  Alegeti pentru inceput sectiunea Driver downloads si selectati tipul laptop-ului pe cere doriti sa faceti instalarea. Veti gasi aproape toate driverele necesare aici, daca nu gasiti ceva anume, incercati si sectiunea FTP Server.

Cam atat deocamdata.

Data viitoare cand achizitionati un laptop, verificati mai intai ca putei sa faceti rost de drivere si accesori pentru el. Altfel desi modelul poate fi bun si foarte fiabil, va va da mari batai de cap o banala Operating System Installation.

One thought on “Laptops and their drivers download …

  1. Zilele acestea astept sa-mi fie livrat laptopul si citind ce ai scris mai sus…sunt putin ingrijorata.Nu ma pricep extraordinar de bine, insa am incercat sa invat.Acolo unde nu mi s-a aratat, am “furat”.Desi sunt ambitioasa si duc toate lucrurile pana la capat, sper ca instalarea tuturor driverelor sa nu-mi dea prea multe batai de cap.
    Poate era mai bine sa fi citit articolul inainte de a ma decide in privinta producatorului, dar….we will see!

    Like

Leave a Reply

