Ho Ho Ho … Filmul, nu urarea …

Ho Ho Ho, asa se cheama filmul produs de Media Pro Pictures si care il are ca actor principal pe Stefan Banica Jr..

Cand am auzit despre acest film, nu m-a facut curios povestea de craciun romaneasca, ci actorul principal Stefan Banica Jr. Mai vazusem piese de teatru cu el, si chiar m-a impresionat de fiecare data prezenta lui scenica. Asa ca mi-am zis ca trebuie sa vad filmul.

Zis si facut. Unde si cum am vazut filmul chiar nu conteaza. Faptul cel mai important e ca mi-a placut.

Povestea jafului din mol in ziua de craciun, amestecata cu mai intai ratacirea si apoi rapirea unui copil chiar nu m-au impresionat. Firul epic putin cam american , colindele straine pe coloana sonora si multele clisee imprumutate de la Hollywood sincer nu m-au miscat deloc. Chiar mi-au provocat o usoara aversiune fata de filmul in sine si fata de tiparurile filmelor americane de sarbatori.

Si totusi de ce mi-a placut filmul? Deoarece prezinta cateva cazuri socile specifice romaniei: Mama parasita de sot care isi creste singura si cu greu fiul, muncind din greu pe bani putini, rautatea oamenilor care se multumesc sa zica Craciun Fericit dar nu fac nici un gest frumos de sarbatori din prea multa comoditate, copilul strazii care traieste din ce fura, tatal aproape alcolic care inca isi mai iubeste sotia si fiul pe care i-a parasit, numai ca ii este foarte greu sa mai vorbeasca cu ei, femeia care pleaca in Italia pentru a munci si pentru a putea asigura un viitor decent singurului ei copil, copii rasfatati de bani gata, copilul sarac dar foarte inteligent care isi ajuta mama singura, etc. Lista poate continua dar o sa ma opresc aici.

Toate aceste personaje reprezinta pana la urma cazuri sociale reale din mirifica noastra tara. Doar povestea americana a filmului si finalul fericit reusesc sa ne creeze o stare de spirit plina de veselie, specifica sarbatorilor. In schimb, fiecare personaj din film este trist in felul sau, poate chiar foarte trist si ne aduce aminte de realitatea vietii romanesti. Poate doar copilul vesnic vesel si foarte inteligent Horatiu ne mai aduce din cand in cand zambetul pe buze. Si eu am crezut in Mos Craciun ca si el si intr-o oarecare masura cred ca Horatiu reuseste sa ne aduca aminte de frumoasa copilarie pe care am trait-o fiecare. Nu conteaza ca vremurile au fost grele si pe atunci, copilaria tot frumoasa ramane. Oricine cred ca si-ar dori un baietel ca Horatiu, si cand zic asta ma adresez celor ce inca nu au copii, cum sunt si eu de altfel

Despre efectele speciale din film, nu vreau sa vorbesc foarte mult. Oricum, diferenta dintre un film facut la Hollywood, cu buget imens, si filmul produs in Romania e foarte mare. Era normal sa fie asa. Nu avem cum sa concuram cu banii lor. Acelasi lucru se intampla si in cazul salariilor si in cazul nivelului de trai, chiar si in fotbal. Avea dreptate un realizator de programe de radio cand zicea:

“Bine ca suntem noi mai destepti, iar ei sunt cei ce traiesc bine”

Felicitari scenaristilor si regizorului, dar si actorilor pentru ca au reusit totusi sa diminueze tristetea ce ti-o provoaca fiecare personaj, vazut ca si caz social aparte.

Nu vreau sa va povestesc mai mult despre film, ca sa nu va stric placerea de al vedea. Prin acest post imi doresc sa va fi facut curiosi sa vedeti filmul. Si sper ca atunci cand il veti vedea veti fi atenti si la cazurile sociale prezentate, nu numai la povestea americana. Poate intelegand cazurile sociale speciale reprezentate in film de personajele principale, vom fi si noi mai buni, macar de sarbatori.

Sarbatori fericite!

One thought on “Ho Ho Ho … Filmul, nu urarea …

  1. eu am vazut filmul. si mi-a placut… doar ca ma asteptam ca mama sa ramana cu Mos Craciun, aka Stefan Banica…. si am ramas profund impresionata ca cel din urma n-a cantat sau dansat in film… chiar dragut… ho ho ho!

    Like

Leave a Reply

